Friday, May 16, 2008

sun in the winter(for uncle rayner)

"i am the sunshine in winter, slightly smile can melt your heart."

this is a
quote from a contestant of channel U programe, and it make him win this competition.

Unbelievable this gentle(a bit shy type) guy had win out the "Sunshine Guy Award" from all muscular and sporty contestant jz because of this quote.

i think he have his own character and personality to attract pp, coz he had win others award from competition too. *amazing*Everyone has their own characters, but how clever a man can turn his weakness become a "bonus" for himself? yes, he is smart. at least he know himself well.. so jz be yourself.

Translate:

冬天里的阳光

“我是冬天里的阳光,只要一点点就能让人感觉问暖。” - 袁帅

这是综艺节目《唯我独尊》的参赛者
袁帅在〈阳光男孩〉环节里,后来胜出的一句话。白白净净的袁帅与〈阳光男孩〉不谐调的对衬,却因为一句话划下了等符,不可思议的赢了比赛

我想袁帅的确有他独特的魅力,下来更不可思议的从几个回合里胜出。*好神奇*
每个人都有他的
独特的魅力,然而要像他这般以“不变胜万变”的自己胜出比赛,实须一点巧智,更可贵的是对自己的一种认知。你就是你,而他是他,你就是有别人无法想像的好。何必钻牛角尖,庸人自扰呢?

...............................................................

click:from uncle rayner

翻了!

Thursday, April 24, 2008


最近很热...真的很热...热到~~~~~“不大汗”

四月已经这么热,下来的几个月怎么办。

嗨~~!

让我想起了那晚,下着倾盆大雨。 睿萱也睡了。 我在窗边,感触很多。 想着我的事业, 我的未来和我要走的路。奇怪的是有时命运不是在你掌控之中。耐心是一定要有的。虽然是这样, 路还是要走下去的。 前面的路是有很多未自知数但我相信只要稳砸稳打, 没什么不可能的。

就像这个博客, 写到满身大汗, 一头雾水。可是我认为是值得的, 因为当我看到 Alice 跟我打勾勾写的English 博客, 笑到翻的时候,一切都是值得的。

哈!

哈!

哈!!

...............................................................

yeAh~ done~~~~ uncle rayner~~ dont say i bully u hor.. and thanks for ur post too.. yup, i will improve my english and try to write more english blog for u lah.. hahahaha

i know u had do ur BEST!! coz.. quite chim lei.. u know how to use “
倾盆大雨”、感触”、“命运不是在你掌控之中” ,“稳砸稳打 is X that is 稳扎稳打” ~~~ and i cant believe ur baby name 睿萱 is name by u mah? hmm? u know how to pronounce meh? haha

yeah.. y i write this post? coz i jz want to said everyone have their own good, nobody perfect d.. no matter u are good in english or chinese as long as u like urself~ meaningful enough for u mah? cant think others meaninful thing lei.. T-T

wish u hav found ur direction and go for it ya!! jia you~~ :D



cheers~



2 comments:

kitchi said...

加油,大家都加油!

freedom100cc said...

是!大家加油!

我会努力的!Gambattee nei!

跟离婚前兆说hi~

有结婚不久或才几年就想离婚的朋友吗?当然有。 有个朋友说想离婚,他也不是第一个,哦~我们都到了看朋友离婚的年龄了。。 单身时,大家问,有没有男朋友? 拍拖时,大家问,几时结婚?(也有爱说狠话的朋友问几时分手?) 结婚时,大家问,几时生孩子?(等不到分手的...